03.01.2011

2010

Januar


Jeg ble 24! Fikk verdens deiligste ullgenser av de jeg bodde med, og hadde en heidundrende fest med venner og kjente. Bildene fra festen egner seg faktisk ikke for publisering, men føler dette bildet oppsummerer hvor god kontroll vi hadde.. 


Ellers begynte jeg denne måneden på siste semester i bachelorgraden min, og selv om jeg måtte ta to fag som jeg ikke hadde veldig lyst til å ta viste de seg å være ganske greie. Ble kjent med 3 søte jenter på det ene faget, noe som gjorde seminarene og oppgaveskriving mye bedre. Siste helga var jeg på fotballcup med en gjeng veninner fra ungdomskolen , fotballmessig gikk det ikke strålende men stas var det uansett.


Februar

I starten av måneden dro jeg og kjæresten til London, for å se Arsenal! Var skikkelig turister og var på omvisning på  Emirates dagen før kamp. 

Emirates

Wengers plass

Klart til avspark ; Arsenal - Liverpool

Ble såklart også en del shopping, og må si jeg fryda meg godt når kjæresten brukte lenger tid enn meg på topshop. 



Mars - Mai

Som seg hør og bør i studentlivet forsvant disse månedene i oppgaveskriving og eksamenslesing. Tok en tur på byen i ny og ne, men utenom det hadde jeg lite liv utenfor lesesalen. Det føltes akkurat like deprimerende som det høres ut som - men jeg fikk da tidlig ferie i det minste!

Juni - Juli

Dro hjem til mamma og pappa i starten av juni med håp om å få jobbe litt, men fikk et par uker ufrivillig fri. Var greit nok , men måtte ta igjen jobbinga i juli , noe som er mye kjedeligere enn å bare gjøre det unna i starten av sommern.  Fikk beskjed i slutten av juni om at jeg hadde kommet inn på PPU!
Jeg, mamma, pappa og lillebroren min dro til Hellas i starten av juli - vi skulle ha en uke på Skiathos! 
I (nesten) tjukkeste Mamma-mia land hadde vi en herlig uke. Var mest på stranda , men tok oss også en fergetur over til Skopelos (der Mamma Mia ble spilt inn!) 

Skiathos by

Skopelos havn og by

Koukonaries - nydelig sandstrand!

I tillegg flyttet jeg inn i ny leilighet, med to nye samboere. Var deilig med forandring etter 3 år i samme kollektiv. Fikk meg også et par uker på hytta i Vestfold, deiligste plassen på jord.


  August

Tilbake til Bergen, og klar for semesterstart på PPU. Trodde jeg var forberedt og klar, men obligatorisk forelesning hver eneste dag de første to ukene var mer enn jeg hadde forventa.  Var spennende og gøy da, og vi ble godt kjent med de andre på seminar-gruppa med obligatoriske drite-seg-ut øvelser og masse gruppeopplegg. 

I den nye leiligheten bodde det ei jeg kjente godt fra før, og i tillegg fikk vi inn ei vi ikke kjente fra før. Heldigvis var det full klaff, og jeg kunne ikke vært med fornøyd med kollektivsamboerne mine.
September
Jeg og kjæresten dro til Oslo (storbyferie!) for å få med oss Norge-Portugal. Var bønder i byen såklart, og klarte blant annet å utløse en alarm i leiligheten vi lånte - og jeg klarte å miste ballerinaskoen min ned i "mind the gap" hullet på t-banen. Heldigvis løste begge deler seg - alarmen fikk vi skrudd av etter mye om og men, og jeg måtte gå til innkjøp av et nytt skopar. Følte meg ikke helt på topp på Karl Johan med bare en sko, men det ble i det minste en god historie ut av det... Sånn er det når man kommer fra periferien! 

Turister på Operataket!

Klare for kamp

Tilbake i Bergen hadde vi tapas-kveld med jentene, til ære for M som forlot oss for å studere i Spania.



Jeg begynte i praksis, noe som var kjempeskummelt i starten - spesielt når man fikk et minimum med informasjon.

Oktober - November

Disse to månedene besto av to ting - Praksis og eksamensskriving. Det var hektisk, mye å gjøre - og jeg fikk testet meg selv både i praksis og i teorien. Etter 6 uker i samme klasse var det trist å forlate de , og jeg merket at jeg hadde lært masse! Hadde ikke trodd ungdomskolen var noe for meg - men det er det altså! Var kun i 10klasse i praksis, men de var virkelig helt fantastiske.  En uke etter avsluttet praksis skulle første eksamen inn, og deretter gikk det slag i slag. Må innrømme at alle mine eksamener ble levert mellom 04.00 og 05.00 natten før innleveringsfristen.

Desember
Etter å ha levert siste eksamen satte jeg meg på første tog hjem , for vikarjobbing på skolen der mamma jobber. Jeg nevnte at praksis er lærerikt, men det å jobbe som vikar er også veldig lærerikt når man har et halvt år med teori bak seg. Jobbet både på ungdomskolen og i barnehagen , hadde siste arbeidsdag i barnehagen lille julaften. Kjente det tok litt på , og ble naturligvis syk. Det gjorde ikke veldig mye, siden det var jul! Onkel, tante og to av kusinene kom på besøk ; kjæresten kom på besøk - livet kunne ikke bli så mye bedre. Med pinnekjøtt til middag i tillegg så føltes livet ganske perfekt. Romjula besto av aktiv avslapning, så nå føler jeg meg klar for et nytt semester.. 

Kameraet var tydeligvis fraværende utover høsten - sånn går det når man har mye å gjøre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar