05.02.2011

i dag

I dag har jeg

- Støvsugd hele leiligheten ca. Det vil si stua og rommet mitt. Luksus med stort rom ja!
- Tatt oppvasken. 4 ganger. Det er ugunstig å ha en drøm om "null skitten oppvask på benken" når man bor i kollektiv.
- Skrevet og levert en oppgave. Bare et utkast, heldigvis. Et ganske ubrukelig et egentlig. Jeg har alltid store ambisjoner og flotte forslag til problemstillinger - også når jeg begynner å skrive så henger jeg meg alltid opp i en liten detalj som jeg synes er kjempespennende og plutselig har den lille detaljen fått alle ordene jeg hadde til rådighet. 1000 ord går fort unna når man finner utsagn som "Det viktige er hva eleven kan, ikke prosessen for å komme dit".
- Sett på tv. Den kombinerte gullrekka : (ikke noe Cæsar :( ) , Korslaget (som kun har plass i gullrekka fordi Beat for Beat ikke har begynt igjen. Jeg håper det begynner igjen snart.) , Nytt på nytt (hun KrF-dama vakke så dum. Bedre enn Sollien!) , Skavlan (Kaizers <3 ) , Senkveld ooog Golden Goal. Også var det ikke mer gitt. Jeg så Golden Goal i går og men det hadde jeg glemt. Spennende fredagskveld!

og nå savner jeg sommer og jeg savner når alle bodde i sentrum sånn at man bare kunne gå og ta en øl. Nå er det bybane og busser som bare går en gang i timen og (andres) kjærester som blir snurte hvis de ikke får være sammen med dama si hver kveld hele uka. Neida, eller joda. Vet ikke jeg altså, hvorfor de er så innmari vanskelige å få med ut av huset - men jeg savner når det var lett. Når man i løpet av 4 minutter hadde tromma sammen til en impulsiv fest bare ved å velge "send til flere" når man sendte ut meldingen. Alle man sendte til kom nemlig. Eller når man kunne skrive "Lauritz? " på facebook og i løpet av det første minuttet hadde fått opptil flere "Jepp , klokka 8?" responser.  Det er vel slik som dette det er å bli gammel. Jeg får trøste meg med at det blir verre når vi får jobb og barn. Da blir det vanskelig å komme seg ut av huset da! Da blir gullrekka ukas høydepunkt - med mindre man må rette 48 nynorskstiler eller har barn med feber som ikke får sove. Så jeg skal vel ikke klage...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar